tiistai 13. kesäkuuta 2017

Perseen nuoleminen

Huominen on huomenna, eilinen on vuoden päästä

Onko pakko vain muodon vuoksi mennä virran mukana?
Minut valittiin viimeisten joukossa välitunneilla sitä hemmetin palloa potkimaan. Kun en ymmärrä urheilusta mitään vaikka kuinka yritän. Näin opintie alkoi.

Millaista on elää vankilassa sotaa käyvässä maassa?
Tätä lukiessasi voit nähdä siitä sanoiksi puettua silminnäkijähavaintoja. Annan nyt lihaa kokemusteni luiden ympärille. Kauniin ikäviä näkemyksiä.


Mihin voimavaraksi tarkoitettu usko voi pahimmillaan johtaa peruskoulussa?
Ei kosta pahaa pahalla, ei muistele kärsimäänsä pahaa, kääntää aina oikea posken. Siihen ettei tajua ettei tajua. Kun kumartaa joka suuntaan pyllistää itselleen.

Kannattaako perinteitä vaalia jos väkisinkin putoaa kärryiltä?
Umpikujassa pimeä tunneli tuntuu enemmän kuin houkuttelevalta.
Vanhempien huoltosopimuksen päätyttyä tuli pirusta omaishoitajani.

Onko järkevää hyväksyttää hyvät tai huonot päätöksensä aina muilla? Vuosikymmenen kun maistaa vääryyttä oikeilta ihmisiltä väärään aikaan, niin totta helvetissä oikeus vääriltä ihmisiltä oikeaan aikaan uppoaa kuin häkä.

Jos oli sellaisia ystäviä kun minulla oli niin ei varmaan kaivannut vihamiehiä? Kerran mulle sanottua: “Ei mulla ole varaa tapella kun noi legot maksaa 5 tonttua kappale!” Toisella kertaa kun olin tapaamassa heilaani yritti muuan kavereistani treffejä noutajan kanssa - minun kodissani. Lääkereseptit meni uusittavaksi.

Miten löytää usko tämänpuoleisen mielekkyyteen kaiken tämän jälkeen? Eräs lääke siihen oli velanottokyvyn poistaminen. “Sä olet tylsää seuraa kun sulla ei ole enään omaa rahaa!” Itseäni viisaampien neuvosta aloin siivota elämääni, nurkka kerrallaan.

Voiko elämältään kysyä: “Käynks mä usein täällä?” Joskus kyllä.
Kysymystä edelsi minun tapauksessa kärsimykseni maljan särkyminen. Onnen sirpaleet on vuosien jälkeen aseteltu uuteen muotoon.

Nykyään tiedän mitä en halua. Tämän omaksumiseen meni minulta pari vuosikymmentä. Olen uskonnoltani fanaattinen penkkiurheilun vastustaja…

- - -
Allekirjoittanut heitti tupakat nurkkaan 1200 päivää sitten.
On käytännössä velaton mies niin yrityksille kuin yksilöille.
Yhteensä vitosen velkaa parille tyypille mutta niillä on yhteyksiä vain yläkertaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti